Sauna en zwangerschap


Een dagje wellness tijdens je zwangerschap? Dat kan alleen wanneer je een regelmatige saunabezoeker bent. Ga je niet vaak naar de sauna, je hebt een verhoogde bloeddruk of hebt je complicaties tijdens je zwangerschap, dan kan je beter een bezoek inplannen na de zwangerschap. Wanneer je wel naar de sauna gaat, is het van belang om extra goed op te letten. Twijfel je? Je kan altijd de verloskundige raadplegen voor meer informatie. 

Reserveer hier je dagje sauna

Het volgende raden wij aan

  • Sauna's met een lage temperatuur;
  • Ga maximaal 10 minuten de sauna in;
  • Luister goed naar je lichaam;
  • Koel rustig maar goed af;
  • Goed, gezond eten en voldoende drinken;
  • Rusten en loungen;
  • Zwemmen;
  • Indiase hoofdmassage.

Voordelen saunabezoek

  • Een van de grootste zwangerschapskwalen is het vasthouden van vocht. In de sauna zweet je erg veel, waardoor je overtollig vocht gemakkelijk kwijtraakt.
  • Je bloedsomloop wordt gestimuleerd door de grote temperatuursverschillen
  • Het allerbelangrijkste; je ontspant!

Het volgende raden wij af

  • Sauna met hoge temperaturen (90-95°C);
  • Langer dan 10 minuten in de sauna blijven zitten;
  • Infraroodcabine;
  • Openbare kruidenbaden;
  • Zonnebanksessie;
  • Eerst drie maanden van de zwangerschap de sauna bezoeken;
  • Laatste zes weken; geen gebruik maken van de warme (kruiden)baden.

De eerste drie maanden van je zwangerschap

Tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap raden wij een saunabezoek af. Ook wanneer je een regelmatige saunabezoeker bent. Door de wisselende temperaturen kan het effect hebben op de ontwikkeling van de embryo. 

Maak je dagje wellness compleet en boek een Facial Classic

Bekijk de Facials